Tips en klachten
Wij staan open voor je suggesties en ideeën. Wat gaat er goed en waar kunnen wij nog verbeteren. Heb je een goede tip? Laat het ons weten. Je mening telt.
Geef tips en opmerkingen hier door, mail naar info@woonveste.nl of bel (0416) 37 87 80.
Klachten
Wij vinden het belangrijk dat je tevreden bent over onze dienstverlening. Daar doen wij ons best voor. Heb je toch een klacht? Laat het ons weten via het klachtenformulier.
Klachten Thuispoort
Vrijkomende woningen van Woonveste worden geadverteerd via Thuispoort. Als woningzoekende schrijf je je daar in. Gaat er iets niet goed of heb je een klacht?
Dan kun je contact opnemen met Woonveste via mail of telefoon. Kom je er niet uit? Dan kun je mailen naar klachten@thuispoort.nl. Mocht dit niet goed verlopen? Meld dan je klacht bij de onafhankelijke regionale klachtencommissie.
Andere klacht
Heb je een klacht over onze dienstverlening? Ben je niet tevreden over de manier waarop wij je behandelen? Of heb je een klacht over het gedrag van één van onze medewerkers? Blijf er niet mee zitten en vertel het ons. Samen met jou zoeken wij naar een goede oplossing. Deze stappen kun je zetten:
Wat kun je doen bij een klacht?
Stap 1:
Meld je klacht bij ons via het klachtenformulier, mail info@woonveste.nl of per brief, postbus 127, 5150 AC Drunen. Wij nemen je klacht meteen in behandeling. De medewerker of leidinggevende die verantwoordelijk is voor de afhandeling van je klacht, is je aanspreekpunt. Binnen 10 werkdagen handelen wij de klacht af. Lukt dit niet, dan laten wij je weten wanneer je een antwoord van ons kunt verwachten.
Ben je niet tevreden over de afhandeling van je klacht? Dan volgt stap 2.
Stap 2:
Stuur een brief of mail gericht aan de directeur-bestuurder van Woonveste. In de brief vertel je wat je klacht is. Je krijgt schriftelijk antwoord van ons. Ben je niet tevreden met het antwoord en ontstaat er een verschil van mening of een geschil? Neem dan contact op met de onafhankelijke Regionale Klachtencommissie Woningcorporaties. Lees hoe bij stap 3.
Stap 3:
Vul het klachtenformulier in op de website van de Regionale Klachtencommissie Woningcorporaties. Op deze website staat ook een uitleg over de procedure.
Let op:
De Klachtenadviescommissie neemt alleen klachten in behandeling die je al eerder aan Woonveste meldde en waarvoor Woonveste voldoende kans had om deze op te lossen.
Bekijk hier het Reglement van de Regionale Klachtencommissie Woningcorporaties. Hierin staat met welke klachten je wel en niet terecht kunt bij de Klachtencommissie. De klachtencommissie behandelt niet alle klachten. De Huurcommissie behandelt klachten over de hoogte van de huurprijs en servicekosten.
Huurcommissie
Je kunt de Huurcommissie inschakelen bij:
- Geschillen over de jaarlijkse afrekening van de servicekosten;
- Geschillen over de hoogte van het voorschot van de servicekosten;
- Toetsing van de hoogte van je huurprijs;
- Toetsing van de onderhoudstoestand van de woning (als je huurcontract niet ouder is dan 6 maanden);
- Ernstige onderhoudsgebreken door nalatigheid van Woonveste.
Kijk voor meer informatie op de website www.huurcommissie.nl.